2011. július 6., szerda

A második tisztaság (3) - tapasztalat

Mielőtt Klára és Ferenc elkezdtek tisztán együtt járni, mindkettejüknek volt már világi értelemben vett együtt járása, amelynek a szex is része volt. Egyik kapcsolat sem állta ki az idő próbáját. Együtt járásuk elején egy olyan csoportba kerültek a templomunkban, ahol együtt járó illetve jegyespárok találkoztak rendszeresen, és a kapcsolatukról beszélgettek, és meghallgatták ifjú házasok tapasztalatait. Az egyik legfontosabb dolog, amit megtanultak, az a kommunikációval volt kapcsolatos: a testi kapcsolat az egymás közötti kommunikáció nagyon fontos csatornája, de ha idő előtt "használjuk", akkor könnyen kizárólagossá válhat a természetéből adódóan, elzárva a többi csatornát, ami egymás igazi megismeréséhez kell. Ennek a csatornának az -IDEIGLENES- elzárása teret ad tehát a többi kibontakozásának, amire hosszú távon szükség van.


"Klára vagyok, a férjem Ferenc. Olyan csoportban készültünk a házasságra, ahol mindannyian vállaltuk a tisztaságot a felkészülés során. Ezt önként vállaltuk, mert miután meghívtak bennünket erre, megsejtettük az értelmét. Velünk együtt készült a plébánián egy másik jegyesi csoport is, amelynek párjai ezt nem akarták vállalni.

A házasság előtti tisztaságról én odahaza nem nagyon hallottam. Bár keresztényként nevelkedtem, megtartó közösség híján kialakult bennem egy kissé sajátos vallásosság. Ebbe belefért a házasság előtti szexuális kapcsolat. Mielőtt megismertem férjemet, volt egy hosszú kapcsolatom. Ma látom: ebből hiányzott a mély lelki tartalom. Keveset beszélgettünk, míg más dolgokra (testi kapcsolat) nagyobb hangsúlyt fektettünk. Éreztem, hogy valami nincs a helyén. Valami hiányzott.

Ferenc hívott együttjárásunk során, hogy éljünk tisztán, ne legyen köztünk testi kapcsolat. Ettől először eléggé zavarba jöttem. Ennek értelmét akkor értettem meg, amikor jegyestalálkozónkon fiatal házasok elmesélték, hogyan próbáltak ők tisztán élni, és mit adott ez számukra.

Mi is elkezdtük tehát. Eközben kezdett más megvilágítást nyerni egész életem. Úgy éreztem eddig egy csatornája volt a kapcsolatomnak, most száz nyílt meg helyette. Sokféle szeretetnyelvet tapasztaltunk meg. – Szavak, kedveskedés, érintés, simogatás: amelyeknek azelőtt háttérbe szorultak, most előtérbe kerültek.

Megdöbbentem: Istenem, én mindezt nem ismertem eddig. Mennyivel szebb így. Két év alatt Ferenccel tízszer annyit beszélgettünk, mint előző 6 éves kapcsolatomban. Mély lelki harmónia kezdett kialakulni közöttünk.

Ezek után meg vagyok győződve, hogy ezen az úton haladva lehet egy olyan mély lelki kapcsolatot kialakítani, amelyre a házasság felépül.

Szüleim házassága nem túl jó. Most már látom, ez abból fakad, hogy nem tudnak beszélgetni, a sérelmeket nem tudják elengedni. Mi ezzel a felkészüléssel és más gyakorlatokkal megtanultuk, milyen fontos szerepe van a beszélgetésnek a házasságban.

A jegyesi készület során újra felfedeztem a hitet. Elkezdtem felnőtt hittanra járni, majd újra meggyóntam és áldozni kezdtem.

Házasságunkon azt érezzük, hogy igazán szép. Ebben nagy szerepe van felkészülésünknek."


Klára egy éves házasként mesélt erről először, tanúságtétele a Biztos út könyvben is olvasható. Később a zeneiskolás fiatalokkal is beszélgetett a témáról. Azóta Ferenccel két gyönyörű kisfiú boldog szülei.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...