2014. október 28., kedd

Együtt járó párok tanúságtétele (4)

A nemrég megtartott imaesten hallhatták sokan a következő pár tanúságtételét, fogadjátok szeretettel.

Kati: Felnőtt megtérő vagyok, korábban nem hallottam arról, hogy a házasság előtti tisztaság a mai világban is sokak számára ennyire magától értetődő és megélt valóság. Sosem tartoztam a szabad erkölcsűek közé, mindig is konzervatív módon gondolkodtam, de a környezeti minták hatására természetesnek tartottam, hogyha majd megismerem a nagy Ő-t, az az élet rendje, hogyha komolyra fordul a kapcsolat, testileg is megismerjük egymást, aztán néhány évre összeköltözünk, majd összeházasodunk. Az ismerőseim jelentős része, akik egyébként őszintén vágynak családra és nem a könnyed kalandokat keresik, még mindig így gondolkodnak sajnos.
Isten szerencsére  tudatlanságom ideje alatt is megóvott attól, hogy bármi butaságot tegyek, és ezért nagyon hálás vagyok Neki. Amikor megismertem Jézus, és az egyház tanítását a tiszta szerelemről, egyáltalán nem esett nehezemre azonosulni vele, hiszen azt éreztem, hogy valahol legbelül mindig is ezt tartottam helyénvalónak, de a környezetem hangjai akkor még erősebbek voltak a szívembe írt igazságnál.
Ettől kezdve alapvető fontosságúvá vált számomra a párkeresésben az, hogy leendő társam hasonlóan gondolkodjon Istenről, a tisztaságról és a házasságról. Egyértelmű lett számomra, hogy bármilyen aranyos és kedves a másik, ha ebben nem tudunk társak lenni, az egésznek nincs értelme.
Pisti: Nekem könnyebb dolgom volt, egyrészt a családi minta miatt, másrészt már kiskorom óta hittanra jártam, ahol előkerült ez a kérdés. Kamaszkorunkban volt először szó erről hittanórán, de akkor még nem sokat értettünk az egészből. Később, amikor felnőtt közösségbe jártam érett meg bennem a döntés és nekem is fontos szempont lett a párkeresésnél. Már a megismerkedésünk kezdetén tisztáztuk, hogy mind a ketten tisztán szeretnénk készülni a házasságra. Fontos mérföldkő volt a kapcsolatunk fejlődése szempontjából.
Miért fontos számunkra?
Kati: Fontos, hogy a tisztaságra nem értelmetlen szabályként tekintünk, amit vakon betartunk, hanem meglátjuk benne azt, hogy Jézus miért kéri ezt tőlünk, mi mindent kaphatunk a tiszta készület által.
felváltva:
-egymás valódi szeretetének kölcsönös megélése, amelyben nem csak saját önző vágyaink kielégítésére használjuk a másikat
-közös döntésünk, közösen vállalt felajánlás, ezáltal is erősödik a kapcsolat, vigyázunk egymásra,a másikat tudjuk előtérbe helyezni
-a szeretet kifejezésének számos más formáját is megtanuljuk
-többet beszélgetünk, több időnk jut egymás mélyebb megismerésére
-felelősen tudunk dönteni egymás mellett, mert nem vakít el a testi kapcsolat, a másik egész lénye fontos
- másik tisztelete
-biztosak lehetünk abban, hogy egymás számára mi leszünk az elsők és egyetlenek, nincs hasonlítgatás
-önuralmat tanulunk
-konfliktuskezelést tanulunk
-tiszta lelkiismeret, nem fordulunk szembe Isten akaratával, nem érzünk lelkiismeret furdalást

Megszületett a közös döntés, de ez még csak az első lépés volt, a megvalósítás nem olyan egyszerű, hiszen emberből vagyunk.
Mit lehet tenni a kísértés elkerülésére?
1.     IMA: egymásért, a tisztaságért (pl Szentségimádás, mint ez az alkalom is!!)
2.     bűnre vezető alkalmak kerülése
pl. külön szoba Pistiéknél
néha vicces helyzeteket is szül, mert sokan nincsenek arra felkészülve, hogy egy fiatal pár a szállodában nem akar franciaágyon aludni. Értek már bennünket is ilyen meglepetések, mikor a szobában szembesültünk vele, hogy gáz van. „most mi legyen”? de végül megoldottuk pótággyal
konklúzió: NEHÉZ, de ÉRDEMES

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...