2011. november 10., csütörtök

Távol, de ugyanúgy...


Figyelmetekbe ajánlok a cikket, ami a Keresztalja című internetes napilapban jelent meg, amely a 4 erdélyi katolikus egyházmegye mindennapi híreiről szól.

http://www.keresztalja.ro/2011/10/30/tisztan-a-hazassagig/

"Érdemes-e, kell-e tisztának megmaradni a házasságig? Egyáltalán a mai világban hogyan lehet szembeúszni az árral? Ezeket a kérdéseket szegezte nekem két hónappal ezelőtt az Erdélyi Madridon néhány fiatal. Látszott rajtuk, hogy számukra a tisztaság őszintén vágyott érték, és szeretnék megismerni Isten rájuk vonatkozó tervét, akaratát. Csak legyen, aki „vegye a lapot”, legyen, aki hitelesen válaszoljon nekik.

Nos, hát én vettem a lapot. Néhány héttel később azzal a kérdéssel kerestem meg a két éve házas gyergyószentmiklósi Pál családot, mi segített nekik abban, hogy tisztán készüljenek a házasságra. Kérésemre a feleség, Pál Tünde elmondta, hogy őt Isten kegyelme őrizte meg a tisztaság útján. Azt is hangsúlyozta, hogy ez egyáltalán nem volt könnyű számukra, lévén, hogy több mint három évet tartott az önmegtartóztatás időszaka. „Tinédzseréveimben nem tudatosult bennem annyira a tisztaság fontossága – emlékezett vissza a feleség. – Többször is ki voltam téve annak a veszélynek, különösen fiú osztálytársaim részéről, majd az egyetemi évek alatt is, hogy elvesztem ezt a nagy kincset. Ez idő alatt Isten kegyelme őrzött meg. Férjemmel már az ismerkedésünk elején eldöntöttük, hogy egészen a szentségi házasságig nem élünk szexuális életet.” Férje, László hozzátette: „Tizenévesként még úgy gondolkodtam, természetes az, hogy a barátnőmmel szexuális kapcsolatom van. Voltak is ilyen jellegű, házasság előtti kapcsolataim. Egy ifjúsági hittanórán a lelkészünk a házasság előtti tisztaság fontosságáról és szépségéről beszélt. Amikor az egyetem évei alatt jobban Isten felé fordultam, letettem az addigi kettős életemet, és eldöntöttem, hogy ezután tisztán akarok élni. Ekkor találkoztam a feleségemmel, Tündével, és gondviselés-szerűen ebben is egyezett a véleményünk.”

A Kézdivásárhelyen élő kétgyerekes édesanya, Ilyés Dalma is hasonlóan nyilatkozott erről a kérdésről. Megtudtuk tőle, hogy ők férjével egy jegyeskurzuson hallottak először a házasság előtti tisztaság fontosságáról. „Első hallásra úgy gondoltam, hogy a mai világban ezt lehetetlen megélni, de aztán Isten igéjét olvasva meggyőződtem arról, hogy ez az Ő akarata, és a szexualitás helye a házasságban van. A párommal együtt eldöntöttük, hogy házasságkötésünkig „második tisztaságban” fogunk élni, engedelmeskedve Isten akaratának...

A folytatásért kattints ide: http://www.keresztalja.ro/2011/10/30/tisztan-a-hazassagig/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...